Tisdag

Andra dagen på dagis inskolningen gick lika bra. Idag var vi där 9-13. Till lunch blev det köttfärssås och makaroner, Emilias och Sebastians favvorätt. Vilan gick mindre bra för Emilia, eller hon blev inte ledsen. Bara sa "Inte sova" väldigt bestämt och ville inte ligga ner och vila, så vi gick ut från vilorummet och prövar imorgon igen. Somnade som en stock i bilen sen istället. Men det är ju väldigt mycket nya intryck första dagarna så man får pröva sig fram. Annars trivs dom jättebra och jag känner mig bara mer och mer lugn med att lämna dom hela dagarna.
En knäpp nojja jag har är att jag tycker det känns som att det är typiskt för dagisbarn att alltid vara smutsiga och snoriga. Var faktiskt så på ett dagis jag vikarierade på en gång. Inga hygienrutiner alls där.
Här är det helt annorlunda, alla barn går på toa/byter blöja och tvättar händer innan lunch. Efter lucnh tvättar de händer och mun. Precis som man gör hemma och precis som det ska vara. Fröknarna är så duktiga, trots många barn märks det att dom har tid med alla och gör att noggrannt.

Skulle ha träffat Ida och hennes Wilma efter dagis, men Ida fick åka in till akuten med Wilma. Hon har haft konstiga utslag i tre veckor nu och på Bvc säger dom bara att hon ska avvakta. Nu har det blivit värre och Ida ringde sjukrådgivningen på vägen hit. Dom sa att hon skulle in till akuten, det kunde vara allvarligt. Hur sur blir man inte då på Bvc!? Avvakta! Det är ju en bebis det gäller. Nu är det bara att hoppas på att det inte är något allvarligt.
Så det var bara för Ida att vända bilen och åka mot sjukhuset.

Väl hemma fikade vi och sen kollade vi på Barbie och de 12 dansande prinsessorna.
Nu ska jag skjutsa Linnéa till hennes kompis. Hon ska spva där och vara där när jag är på dagis imorgon.

Ha en fortsatt bra tisdag


Kommentarer
Postat av: Linda

Shit! Ja vissa människor ska bara inte jobba på BVC! Hoppas verkligen att det går bra.

Här har vi åxå fullt upp med innskolning, fast jag är hemma med Kevin :b

fin bild!

Kramar!

2010-08-19 @ 21:39:38
URL: http://lindamariastenmark.blogg.se/
Postat av: Anonym

meh hallå...skärpning nu kusinen! UPPDATERA! :b nått måste ju ha hänt =D

spark i rumpan

2010-09-13 @ 21:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0