JAG FICK JOBBET!

Åh, är så jäkla glad just nu. Det här är verkligen mitt år!
1. Flyttade till ett rött hus med vita knutar. (Mycket att fixa, men hey. Rött hus med vita knutar)
2. Tog körkort på ca 6 veckor. (Intensivt som f*n, men jag klarade det)
3. Minsta barnen fick plats på dagiset jag ville ha. Som dom stormtrivs på bara efter ett besök.
4. Jag fick ett jobb!

Kanske inte så väldigt speciellt att ha fått ett jobb kan tyckas. Men nu är det så att jag varit hemma med barnen sedan 2006 och fått ut 3-4000/månad. Underbart att vara hemma såklart och hade jag varit rik skulle jag ha fortsatt med det. Så därför känns det fantastiskt att äntligen ha ett jobb, att äntligen ha en inkomst. Bara att kunna planera framåt, ha semesterplaner utan att känna "kommer vi ha råd?". Plus att nu ska alla skulder betalas bort.
Vi har haft en skitekonomi i många år nu, men nu ljusnar det!
Känns som att livet börjar ordna sig, att allt faller på plats.

Fredag den 13? Inte otursdag för mig i alla fall.

Efter arbetsintervjun var vi förresten på pizzerian med min mamma. Firade hennes kommande födelsedag och att jag fått jobb.
Hon fyller på söndag, men fick presenterna idag. Inga stora grejer, ska fira henne ordentligt sen. Hon har så mycket nu med skolan också (demensutbildning) så hinner inte i helgen.
I alla fall, hon fick 2 flaskor schampo som luktar underbart och så Narnia, specialutgåvan. Hon älskar den filmen och av en slump hittade jag den i en fin special edition-utgåva med riktigt snyggt omslag.

Lite senare kommer Ida, Björn och lilla Wilma på besök. Vi ska äta middag ihop.
Ha det så jättebra allihop!


Bild från midsommarfirandet i Västerljung

(Om det är någon som är intresserad så finns det info om min arbetsplats här)

Kommentarer
Postat av: kusin

GUUUD VAD GLAD JAG ÄR FÖR DIN SKULL! :)

grattis till allt!



vart tog du intensiv kurs nånstans?



sv: nä det har inte varit kul denna vecka, är helt slut idag! skönt med helg!



vad händer i helgen då?



kräftor, jag vill haaaaaaa :( du är knas som inte äter de :P kram

2010-08-13 @ 18:40:27
URL: http://plastgolv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0