Första dagen på dagis

Idag började den, inskolningen på dagis för Sebastian och Emilia.
Vi var bara där en timme till att börja med och Linnéa var i en lekpark med sin mormor.
Det gick toppenbra för dagisbarnen! Dom kommer stortrivas där. Stora ytor att leka på, stoor gård med en massa att göra och jag är supernöjd med fröknarna.
Igår höll jag på att börja gråta. Ångesten från när Linnéa började dagis som pytteliten (17 mån gammal) när vi bodde i Trosa sitter kvar. Hon grät varje dag och det syntes på henne att hon inte trivdes. Inge bra personal på det dagiset heller, dom hade noll koll.
Men nu känns det bättre. Mycket bättre! Både Sebastian och Emilia gick runt där och lekte och såg ut att känna sig som hemma. Inte så många barn heller första veckan, en del är ju på semester fortfarande, så det var väldigt lugnt där.
Imorgon ska vi vara där 9-14, sen på onsdag kanske jag går ifrån en kort stund.

Linnéa hade sin kompis här idag och de har planer på att Linnéa ska sova hos henne imorgon. Skönt för Linnéa att slippa vara med på dagis på onsdag.

Har förresten ringt fritids och frågat om Linnéa kan skolas in på måndag, hoppas det går.

Nä, nu är det snart läggdags känner jag. Dags för mig att börja vända på dygnet också.

Kommentarer
Postat av: Kusinvitamin

Sv: förstår det! :D

haha jag ska, jag lovar! :) dock är väl sjävla hemlisen inte så rolig. men den söta saken är söt :) haha



åh vad skoj! går det bra för henne på fotbollen?



okej, nä jag har ju inte det men mina chefer ska sätta mig på en intensiv kurs snart. hoppas bara inte på för långt bort!



kramkram

2010-08-17 @ 16:04:23
URL: http://plastgolv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0